flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення звернень громадян, що надійшли до Білопільського районного суду за 2013 рік

10 лютого 2014, 14:19
У Білопільському районному суді Сумської області діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладено на спеціально призначену посадову особу консультанта суду Свердличенка Д.В. наказом голови суду № 31/3 від 26 грудня 2008 року.
Робота зі зверненнями громадян згідно методичних рекомендацій ДСА ведеться на основі Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Закону України “Про статус народного депутата України”, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади... затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та інших нормативно-правових актів України, які регулюють порядок роботи зі зверненнями громадян.
Викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства і розглядаються в порядку, визначеному законом України "Про звернення громадян", реєструються в журналі вхідної кореспонденції за індексом першої літери прізвища заявника з дотриманням правил, визначених Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді.
Після реєстрації в журналі вхідної кореспонденції діловодство за зверненням громадян у суді ведеться згідно Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348, із змінами.
Звернення, що надходять до Білопільського районного суду обліковуються на реєстраційно-контрольних картках із привласненням їм індексу за початковою літерою прізвища заявника і порядкового номера, ведеться алфавітний покажчик звернень громадян, журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
На виконання Указу Президента України "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" графіки особистого прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду вивішені в приміщенні суду на довідковому стенді, також графік особистого прийому голови суду доведений до відома населення через місцеві засоби масової інформації.
Головою суду забезпечується особистий розгляд та першочерговий прийом Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, інвалідів Великої вітчизняної війни. Особлива увага приділяється розгляду звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних, осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки.
Ведеться облік кількості проведених особистих прийомів в спеціальному журналі обліку особистого прийому громадян згідно затвердженої форми.
Особисто головою суду здійснюється контроль за дотриманням термінів розгляду та надання відповіді на звернення. Аналізом встановлено, що строки розгляду звернень Білопільським районним судом не порушуються, звернення за 2013 рік розглянуті у 15-денний термін. З метою недопущення порушення процесуальних строків щопонеділка на оперативних нарадах обговорюються строки розгляду конкретних кримінальних та цивільних справ, причини відкладення справ.
Щоквартально проводиться аналіз стану роботи зі зверненнями громадян, який обговорюється на оперативній нараді суду.
В 2013 році до суду надійшло 12 звернень, з яких всі заяви.
Якщо порівняти з минулими роками за аналогічний період, то в 2011 році надійшло 18 звернень, що на 6 звернень більше, ніж 2013 році, в 2012 році надійшло 7 звернень, що на 5 звернень менше, ніж 2013 році.
 У 2013 році в Білопільському районному суді повторних звернень не було. Дублетних звернень не було. Всі звернення були необґрунтовані.
Всі звернення, які надійшли протягом 2013 року розглянуті.
Згідно узагальнених даних за 2013 рік, звернення до Білопільського районного суду надходили безпосередньо від громадян.
Всі відповіді та роз'яснення на звернення надавались у термін до 15 днів, адресатам направлялись вичерпні відповіді.
Білопільським районним судом значна увага приділяється профілактиці надходження обґрунтованих скарг на роботу суду: аналізуються обґрунтовані скарги, виправляються виявлені помилки, проводяться наради з суддями, де розглядаються питання, що підняті громадянами в скаргах, особливо на дії суддів.
Основними причинами звернень за проаналізований період є низький рівень правової освіти населення та недостатній доступ громадян до мережі юридичних консультацій для надання безоплатної правової допомоги, насамперед, сільським жителям та громадянам, які потребують спеціального захисту і підтримки, що призводить до необґрунтованих звернень.
В зв'язку з вищевикладеним, пропоную:
1.Узагальнення звернень громадян обговорити на оперативній нараді.
2.Тримати на контролі вирішення скарг та звернень.
 
Виконавець консультант суду
Свердличенко Д.В.