flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення звернень громадян, що надійшли до Білопільського районного суду в першому півріччі 2013 року

28 серпня 2013, 13:46
У Білопільському районному суді Сумської області діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладено на спеціально призначену посадову особу консультанта суду Свердличенка Д.В. наказом голови суду № 31/3 від 26 грудня 2008 року.
Робота зі зверненнями громадян згідно методичних рекомендацій ДСА ведеться на основі Конституції України, Закону України “Про звернення  громадян”, Закону України “Про статус народного депутата України”, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади... затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та інших нормативно-правових актів України, які регулюють порядок роботи зі зверненнями громадян.
Викладені в письмовій або усній формі пропозиції  (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства і розглядаються в порядку, визначеному законом України "Про звернення громадян", реєструються в журналі вхідної кореспонденції за індексом першої літери прізвища заявника з дотриманням правил, визначених Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді.
Після реєстрації в журналі вхідної кореспонденції діловодство за зверненням громадян у суді ведеться згідно Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348, із змінами.
Звернення, що надходять до Білопільського районного суду обліковуються на реєстраційно-контрольних картках із привласненням їм індексу за початковою літерою прізвища заявника і порядкового номера,  ведеться алфавітний покажчик звернень громадян, журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
На виконання Указу Президента України  "Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення" графіки особистого прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду  вивішені в приміщенні суду на довідковому стенді, також  графік особистого прийому голови суду  доведений до відома населення через місцеві засоби масової інформації.
Головою суду здійснюється особистий розгляд та першочерговий прийом Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, інвалідів Великої вітчизняної війни. Особлива увага приділяється розгляду звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних, осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки.
Ведеться облік кількості проведених особистих прийомів в спеціальному журналі обліку особистого прийому громадян згідно затвердженої форми. 
Особисто головою суду здійснюється  контроль за дотриманням термінів розгляду та надання відповіді на звернення. Аналізом встановлено, що строки розгляду звернень Білопільським судом не порушуються, всі звернення  за  перше півріччя 2013 року розглянуті у 15-денний термін. З метою недопущення порушення процесуальних строків щопонеділка на оперативних нарадах обговорюються строки розгляду конкретних кримінальних та цивільних справ, причини відкладення справ.
Щоквартально  проводиться аналіз стану роботи зі зверненнями громадян, який обговорюється на оперативній нараді  суду.
За перше півріччя 2013 року до суду надійшло 4 звернень, всі звернення  відносяться до категорії «заяви» .
Якщо порівняти з минулими роками за аналогічний період, то в першому півріччі 2011 року до суду надійшло 9 звернення, що на 5 звернень більше ніж в першому півріччі 2013 році, в першому півріччі 2010 року до суду надійшло 5 звернення, що на  одне звернення більше ніж в першому півріччі 2013 році, в першому півріччі  2009 року  надійшло 3 звернення, що на 1 звернень менше ніж в 2013 році. Тобто кількість звернень має невелику тенденцію до зменшення в порівнянні з минулими роками.    
За перше півріччя 2013 року в Білопільському районному суді повторних звернень не було. Дублетних звернень не було. Якщо узагальнити всі питання, з приводу яких громадяни зверталися до суду, то можна виділити наступні:
Н – 1 – Заява Нечипоренка Володимира Вікторовича ;
Б – 2 – Заява Басенко Тетяни Анатоліївни ;
У – 3 – Заява Устименка Василя Івановича;
Х -4- Заява Хоменка Віктора Петровича.
4 звернень, які надійшли протягом першого півріччя  2013 року розглянуті. При цьому всі звернення були не обґрунтованими.
Згідно узагальнених даних за перше півріччя 2013 року звернення до Білопільського районного суду надходили  безпосередньо  від громадян.
Всі відповіді та роз'яснення на  звернення  надавались у термін до 15 днів, адресатам направлялись вичерпні відповіді.
Білопільським районним судом значна увага приділяється профілактиці надходження обґрунтованих скарг на роботу суду: аналізуються обґрунтовані скарги, виправляються виявлені помилки, проводяться наради з суддями, де розглядаються питання, що підняті громадянами в скаргах, особливо на дії суддів.
Основними причинами звернень за проаналізований період є низький рівень правової освіти населення та недостатній доступ громадян до мережі юридичних консультацій для надання безоплатної правової допомоги, насамперед, сільським жителям та громадянам, які потребують спеціального захисту і підтримки, що призводить до  необґрунтованих  звернень.
В зв'язку з вищевикладеним, пропоную:
1. Узагальнення  звернень громадян обговорити на оперативній нараді.
2. Тримати на контролі вирішення скарг та звернень.
 
 
вик. Свердліченко Д.В.