flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

План вдосконалення за результатами оцінювання роботи суду.

21 грудня 2016, 16:11
 

ПЛАН
 

ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ СУДУ
 
Розділ І. ВСТУП
 
У період з 25 по 30 червня 2016 року на виконання рішення Ради суддів України від 02 квітня 2015 року №28 та для практичного запровадження проекту «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» Білопільським районним судом Сумської області було проведено анкетування громадян-відвідувачів суду стосовно якості судового адміністрування та правосуддя, а також ефективності роботи зазначеної судової інстанції по ряду показників з метою виявлення позитивних та негативних аспектів в діяльності суду, формулювання нагальних рекомендацій та пропозицій по покращенню якості роботи суду.
Враховуючи отримані результати опитування громадської думки відвідувачів Білопільського районного суду Сумської області, можливо запропонувати наступні заходи щодо покращення діяльності суду:
 
 

1. Доступність суду
 

- забезпечити додаткову інформацію при вході до суду про умови допуску до приміщень та повноваження підрозділу охорони, провести обговорення даних питань з представниками підрозділу судової міліції;
 - розробити гнучкий графік роботи канцелярії суду, забезпечуючи присутність у ній чергового працівника на момент обідньої перерви;
-          покращити процес одержання інформації по телефону для учасників судових процесів чи потенційних відвідувачів суду;
-          за наявності фінансування встановити в канцелярії суду мобільний телефон для прийому дзвінків громадян.
 

2.                 Зручність та комфортність перебування в суді:
 

За наявності фінансування :
-          збільшити кількість спеціально облаштованих та більш зручних місць для роботи з документами, написанням заяв/клопотань, звернень та ін. для відвідувачів суду ;
- переобладнати приміщення суду на другому поверсі, де облаштувати п’ятий зал судового засідання ;
-          покращити освітлюваність приміщення суду, зокрема, зони роботи з інформаційними стендами та документами;
- облаштувати всі зали судових засідань приладами фіксації судового процесу та відеоконференсзв’язку;
 - розмістити в холі суду та на кожному поверсі годинники, щоб відвідувачі суду мали змогу контролювати вчасність початку судового засідання;
-          встановити спеціально обладнаний платіжний електронний термінал для здійснення платежів щодо сплати судового збору;
 - встановити ксерокс в приміщенні суду для можливості виготовлення копій документів або розмістити оголошення із зазначенням місця розташування найближчого ксероксу.
 

 3. Повнота та ясність інформації
 

- при вході в будівлю суду розмістити вивіску із зазначенням розпорядку роботи суду ;
-          визначити в апараті суду відповідальних осіб – «інформаторів», які могла б надавати загально-організаційні консультації відвідувачам суду та координувати всі заходи щодо інформування відвідувачів;
-          вчасно оновлювати інформаційні стенди, перевіряти їх розташування на предмет більшої зручності для відвідувачів ( відкоректувати розмір шрифту та висоту розміщення стендів тощо) ;
- виготовити кілька зразків бланків платіжних доручень для відвідувачів суду із заповненими реквізитами для перерахування найбільш поширених видів судових витрат;
-          на інформаційному стенді розмістити інформацію щодо можливості громадян отримання безкоштовної правової допомоги, що надається Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області .
 

 4. Дотримання термінів судового розгляду
 

-          посилити контроль за дотриманням термінів судового розгляду;
-          проаналізувати практику планування судових засідань з метою пошуку засобів та можливостей дотримання вчасності початку судових засідань, зменшення випадків необґрунтованого перенесення судових слухань;
-          заздалегідь інформувати осіб про перенесення судового засідання по справі, якщо останнє не відбудеться з причин, що не залежать від судді;
 - з урахуванням складності справи передбачати запас часу, котрий можна буде використати для уникнення затримок початку розгляду справи;
-          при можливості узгоджувати зі сторонами час та дату судового засідання;
-          надавати докладні роз’яснення про переваги відправлення інформації через СМС-повідомлення;
-          налагодити інформування учасників судового засідання про розгляд справи через телефонний зв’язок та Інтернет-ресурси, включаючи інші альтернативні комунікації, за наявності такої можливості .
 

 5. Сприйняття роботи працівників апарату суду
 

-          звернути увагу працівників апарату суду на особливості спілкування з учасниками судового розгляду та відвідувачами суду, передбачивши критерій максимально оптимального сприйняття інформації відвідувачами суду;
-          обговорити з працівниками суду необхідність концентрації додаткової уваги на осіб, які вперше звернулись до суду;
- працівникам канцелярії суду за можливості надавати відвідувачам суду інформацію щодо загальних процесуальних питань суду;
- запровадити для працівників проведення семінарів та тренінгів з метою підвищення рівня їх комунікативної компетентності, етичних стандартів поведінки та методів ефективного спілкування із відвідувачами.
 
 

6.         Сприйняття роботи суддів
 

 
-                     звернути увагу суддів на можливість негативного сприйняття відвідувачами їх поведінки та дій (рішень), що сприймається як упередженість та схильність до зовнішнього тиску;
-                    провести додатковий тренінг чи круглий стіл із залученням громадськості за тематикою комунікативної компетентності та етичних стандартів суддівської професії.
 
 

Розділ ІІ. Мета та завдання плану вдосконалення роботи суду.
 

 
Мета даної роботи - підсилення авторитету судової влади у суспільстві шляхом підвищення рівня довіри громадськості до здійснення правосуддя, а також вжиття всіх необхідних заходів щодо доступності суду, зручності та комфортності перебування в суді, тощо.
Завданнямплану вдосконалення роботи суду є виконання рекомендацій, зазначених в аналітичному звіті та виявлення ресурсів для їх здійснення.
У разі успішного виконання вищевказаних рекомендацій значно підвищиться рівень таких критеріїв як:
- доступність суду;
- зручність та комфортність перебування у суді;
- повнота та ясність інформації;
- дотримання термінів судового розгляду;
- сприйняття роботи працівників апарату суду;
- сприйняття роботи суддів.
 
 

Розділ ІІІ. Перелік дій, термінів виконання та відповідальні особи.
 

 
 
 
 Опис дії
Термін виконання
Відповідальні особи
 
1.
 
Забезпечення розміщення додаткової ін- інформації при вході до суду про умови допуску до до приміщень.
 
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С.
 
2.
 
Розроблення гнучкого графіку роботи каканцелярії суду, забезпечуючи присутність у ніній чергового працівника на момент обідньої пеперерви.
 
20.12.2016 –
15.01.2017
старший секретар суду
Подибайло Л.М.
 
3.
 
Встановлення в канцелярії суду мобільного тетелефону для прийому дзвінків громадян.
 
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
4.
 
Збільшення кількості спеціально облаштованих та більш зручних місць для роботи з документами, написанням заяв/клопотань, звернень та інше для відвідувачів суду.
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С.
консультант суду Свердличенко Д.В.
 
5.
 
Переобладнання приміщення суду на другому поверсі з метою влаштування п’ятого залу судового засідання та облаштування всіх залів судових засідань приладами фіксації судового процесу та відеоконференсзв’язку.
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
6.
 
Покращення освітлюваності приміщення суду, зокрема, зони роботи з інформаційними стендами та документами.
20.12.2016 –
15.01.2017
консультант суду Свердличенко Д.В.
робітник
Соляник В.Ф.
 
7.
 
Розміщення в холі суду та на кожному поверсі годинників, щоб відвідувачі суду мали змогу контролювати вчасність початку судового засідання.
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
8.
 
Встановлення спеціально обладнаного платіжного електронного терміналу для здійснення платежів щодо сплати судового збору.
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
9.
 
 Встановлення ксероксу в приміщенні суду длдля можливості виготовлення копій до- документів відвідувачам суду.
 
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
10.
 
Виготовлення та розміщення вивіски із зазначенням розпорядку роботи суду при вході в будівлю суду.
20.12.2016 –
01.02.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С. (звернення до ТУ ДСА України в Сумській області щодо виділення відповідних коштів)
 
11.
 
Визначення в апараті суду відповідальних осіб – «інформаторів», які могли б надавати загально-організаційні консультації відвідувачам суду та координувати всі заходи щодо інформування відвідувачів.
20.12.2016 –
15.01.2017
керівник апарату суду Порічанська О.І.
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С.
 
12.
 
Вчасне оновлення інформаційних стендів, перевірка їх розташування на предмет більшої зручності для відвідувачів (відкоректування розміру шрифту та висоти розміщення стендів тощо).
постійно
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С.
консультант суду Свердличенко Д.В.
 
13.
 
Виготовлення зразків бланків платіжних доручень для відвідувачів суду із заповненими реквізитами для перерахування найбільш поширених видів судових витрат.
20.12.2016 –
15.01.2017
старший секретар суду
Подибайло Л.М.
секретарі суду:
Малікова Л.І.,
Могиленець М.М.,
Соловйова В.В.
 
14.
 
Розміщення на інформаційному стенді інформації щодо можливості громадян отримання безкоштовної правової допомоги, яка надається Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області.
20.12.2016 –
15.01.2017
заступник керівника апарату суду
Шматенко С.С.
консультант суду Свердличенко Д.В.
 
15.
 
Посилення контролю за дотриманням термінів судового розгляду.
постійно
голова суду,
судді.
 
16.
 
Проаналізувати практику планування судових засідань з метою пошуку засобів та можливостей дотримання вчасності початку судових засідань, зменшення випадків необґрунтованого перенесення судових слухань.
20.12.2016 –
01.02.2017
помічник судді Рудь Я.
суддя-спікер Замченко А.О.
 
17.
 
Заздалегідь інформувати осіб про пеперенесення судового засідання по справі, якщо останнє не відбудеться з причин, що не заззалежать від судді.
 
постійно
судді, секретарі судових засідань
 
18.
 
З урахуванням складності справи передбачати запас часу, котрий можна буде використати для уникнення затримок початку розгляду справи.
постійно
судді
 
19.
 
При можливості узгоджувати зі сторонами час та дату судового засідання;
постійно
судді
 
20.
 
Надання докладних роз’яснень про переваги відправлення інформації через СМС-повідомлення.
постійно
старший секретар суду
Подибайло Л.М.
 
 
22.
 
Налагодження інформування учасників судового засідання про розгляд справи через телефонний зв’язок та Інтернет-ресурси, включаючи інші альтернативні комунікації, за наявності такої можливості.
20.12.2016 –
15.01.2017
секретарі судових засідань,
спеціаліст з ІТ
Крохмальний О.Г.
 
23.
 
Звернути увагу працівників апарату суду на особливості спілкування з учасниками судового розгляду та відвідувачами суду, передбачивши критерій максимально оптимального сприйняття інформації відвідувачами суду.
20.12.2016 –
15.01.2017
голова суду Терещенко О.І.,
керівник апарату суду
Порічанська О.І.
 
24.
 
Обговорити з працівниками суду необхідність концентрації додаткової уваги на осіб, які вперше звернулись до суду.
20.12.2016 –
15.01.2017
голова суду Терещенко О.І.,
керівник апарату суду
Порічанська О.І.
 
25.
 
Працівникам канцелярії суду за можливості надавати відвідувачам суду інформацію щодо загальних процесуальних питань суду.
постійно
секретарі канцелярії, архіваріус
 
26.
 
Звернути увагу суддів на можливість негативного сприйняття відвідувачами їх поведінки та дій (рішень), що сприймається як упередженість та схильність до зовнішнього тиску.
постійно
голова суду Терещенко О.І.
 
27.
 
Провести додатковий тренінг чи круглий стіл із залученням громадськості за тематикою комунікативної компетентності та етичних стандартів суддівської професії.
20.12.2016 –
01.02.2017
суддя спікер Замченко А.О.,
прес-секретар
Шматенко С.С.
 
 

Розділ IV. Очікувані конкретні досягнення.
 

 
Пріоритетним в цій частині плану є переобладнання приміщення суду на другому поверсі для п’ятого залу судового засідання та облаштування всіх залів судових засідань приладами фіксування судових засідань та відеоконференцзв’язку, оскільки, це позитивно вплине на здійснення судочинства у Білопільському районному суді в цілому. Зокрема, наявність у суді ще одного залу судових засідань дасть можливість суддям та іншим учасникам судового процесу заощадити час на очікуванні вільного залу, який може бути зайнятий іншим суддею.
Не менш важливим також є встановлення у суді спеціально обладнаного платіжного електронного терміналу для здійснення платежів щодо сплати судового збору. Таке досягнення було б дуже зручним для тих громадян, які звертаються до суду з тим чи іншим питанням і в подальшому мають сплатити судовий збір. Це значною мірою заощадить час громадян, а враховуючи те, що до суду також часто звертаються люди похилого віку таке нововведення дасть їм можливість не витрачати свої сили та час на похід до найближчого банку, щоб сплатити судовий збір, а потім знову повертатися до суду, щоб віддати відповідне платіжне доручення до канцелярії суду.
Крім цього, сприятиме покращенню доступності до суду, а також зручності та комфортності перебування у суді встановлення в канцелярії суду мобільного телефону для прийому дзвінків, оскільки, не всі громадяни мають можливість зателефонувати на стаціонарний телефон суду, а також розміщення в холі суду та на кожному поверсі годинників для того, щоб відвідувачі суду мали змогу контролювати вчасність початку судового засідання. Також, доступність суду покращить розроблення гнучкого графіку роботи канцелярії суду, забезпечуючи присутність у ній чергового працівника на момент обідньої перерви.
 

Розділ V. Необхідні людські ресурси для виконання плану дій.
 

Для виконання плану вдосконалення за результатами оцінювання роботи суду необхідні наступні людські ресурси:
 - судді та працівники апарату суду;
- представники громадськості та фахівці в галузі будівництва, яких необхідно буде залучати для виконання плану вдосконалення за результатами оцінювання роботи суду.
 

Розділ VІ. Необхідне фінансування.
 

Особистих фінансових ресурсів на втілення у життя тієї частини плану вдосконалення за результатами оцінювання роботи суду, на яку потрібні кошти Білопільський районний суд Сумської області не має, оскільки фінансування даної установи здійснюється через Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Сумській області, а тому для розроблення приблизного розрахунку для виконання окремих пунктів цього плану та виділення відповідних коштів для його сплати Білопільський районний суд буде звертатися саме до Територіального управління.
 

Розділ VІІ. Можливі ризики.
 

Наймовірнішим ризиком, що може поставити під загрозу виконання певних дій плану вдосконалення за результатами оцінювання роботи суду може стати недостатність фінансування судової системи України в цілому і, як наслідок, брак коштів для втілення деяких пунктів плану у життя конкретно у Білопільському районному суді Сумської області.
 

Розділ VІІІ. Комунікації з громадськістю.
 

Розповсюдити інформаціюпро виконання плану вдосконалення за результатами оцінювання роботи Білопільського районного суду Сумської області серед громадськості планується шляхом викладення її на офіційному сайті суду, а також на сторінці у фейсбуці.